PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Pxu
Jag tror också att det idag ska gå att fixa en BW35-låda så den växlar skönt utan att dra på växlarna i onödan...Jag har haft flera 140 och 164 med aut och dom växlade skönt och rätt. Däremot stal lådorna massor av effekt, två av mina bilar byggde nästa ägare om till manuell och det blev stooor skillnad i prestanda/bränsleförbrukning. Så stor att jag trodde det ljögs, men vi åkte flera långturer i mina gamla bilar så det stämde! Men som sagt dom växlade helt okey, till skillnad från mina elstyrda 960-lådor idag men det är en annan historia :???:
Hade en 164E med BW och precis som du skriver så växlar de som en spark i häcken och den hade gått ca 5K när jag köpte den på 70talet testade sen efter ett villt mellanspel med en hårig P1800 (79) en BMW 323I med ZF-låda. Det var som att kliva in i en helt annan värld, vid mukgasning så var det bara varvräknaren som skvallrade om att det växlades så det blev affär bums.
BMW:nbyggde jag senare om till manuell och trimmad den en hel del, då blev det en riktigt rolig bil.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]