PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Volvoraggaren
Ingen av vindrutetorkarna fungerar. Relät låter men har inte mätt upp om det fungerar än. Alla säkringar är bytta. Nån som har förslag på vart man ska börja leta?
Användarvisningsbild
av Crapgame
motorern kanske har gett upp...

//Roy
av Volvoraggaren
Crapgame skrev:motorern kanske har gett upp...

//Roy
Jo funderade lite på det men det borde ju vara två stycken? Att båda skulle pajja samtidigt verkar inte så troligt men jag ska kolla. Tack
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Finns bara en torkarmotor som driver båda torkararmarna med ett länkage. Sitter om jag inte missminner mig bakom instrumentbrädan. Är vanligt att de går sönder (dock inte så vanligt som på 240:n där den sitter längst bak till höger i motorrummet). Istället för att hålla på och reparera är det bättre att leta upp en någorlunda frisk på skroten.

/Håkan
av S60AWD2.5T
kolla motorn (endas en) den sitter på torpedväggen ju, lätt att komma åt.
Kopplad med en plus via tändningen en plus via relä7spakem samt jord.
detta för att de alltid skall parkera nere.
av Volvoraggaren
Hittade motorn men det är ingen spänning vid den. Vart sitter relät och hur kommer man lättast åt det? Eller förslag på annat som kan vara felet?
Användarvisningsbild
av NickeGubben
Det finns inget relä utan strömmen kommer direkt från kontakten på instrumentbrädan.
1 kabel på motorn skall ha ström konstant när tändningen är påslagen (parkerings ström)
Sen är jag osäker om du har 'dubbellindning' eller motstånd i påslaget.
Men minst 1 + kabel från påslaget till motorn, jag tror på 2.(hel-halv fart)
Kolla så du får ström till påslaget och sen letar du därifrån åt det håll du förväntas hitta felet.
Motorn kan kärva, men då öppnar man locket tar bort kolen drar ut rotorn, smetar på lite fett på axeln och stoppar tillbaka.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]