PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av twinkie
tjena, nu äre såhär att jag vill få lös bulten som håller remskivan på min b20,.. Problemet är att motorn snurrar ju med, har i 4an o handbroms men motorn snurrar likförbannat med... :evil: så något förslag på hur jag kan göra? kommer inte åt med mutterknackare, läste att man kan lägga ett långt dragskaft på ramen o dra på startmotorn men de låter som en väl brutal lösning... ?:-/

skulle väldigt gärna vilja ha snabba svar då jag vill ha epan klar tills wheels&wings nästa fredag... Mvh Twinkie
Användarvisningsbild
av gnestakalle
I värsta fall får du demontera kylaren så att du kommer åt med muttermaskinen.

Mvg GK
av twinkie
kylaren är redan demonterad... nytt problem: Har ingen hylsa som passar, verkar som att det är någon form av tum hylsa ?:-/ jag börjar enna bli lite frustrerad nu över att ingenting verkar funka!!
av zigge_zagge
tjenna tror du och jag håller på med samma jobb haha kamdrev

jag använde en 21 mm hyllsa tog en kort förlängare samt ett led handtag, spärrade led handetaget på väster balk (hö fram i från sett) och körde ca 1 varv på starten lossade direkt

hade tidigare försökt som du med hög växel och handbrosm samt mutter knackare.
av twinkie
zigge_zagge skrev:tjenna tror du och jag håller på med samma jobb haha kamdrev

jag använde en 21 mm hyllsa tog en kort förlängare samt ett led handtag, spärrade led handetaget på väster balk (hö fram i från sett) och körde ca 1 varv på starten lossade direkt

hade tidigare försökt som du med hög växel och handbrosm samt mutter knackare.
okej tackar :) har köpt en 13/16" hylsa nu som ska passa som handen i handsken, 21mm va något för stor.. så ska ut o jävlas lite te med den nu :)
av zigge_zagge
glommde ju försts bort olika på olika årsmodeller, tänk bara på ta bort tänd kabel så den inte går igång,
av twinkie
remskivan e borta :D sluta me att först värma buleten, sen fick jag stå nere i smörjgropen o hålla kardan med en rörtång o farsan fick dra loss bulten, den satt så in åt h-vete....
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Den är ju dragen med 165 Nm så det är förståelugt att den sitter hårt.

Mvh GK
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]