- tor 24 feb 2011, 21:54
#503236
Glöm styrväxeln!
Jag gjorde denna konvertering på min 142:a folkracekärra. Det fungerar och det blev riktigt bra, MEN vinklarna är långt ifrån perfekta. Det duger ypperligt att ha att räjsa med men det tuggar fint när man kör snäva svängar osv.
Problemet är länkarmarna först och främst, de är så jäkla breda och sticker fram så att styrväxeln inte på något vis kan hamna i linje med armarna på spindlarna.
Edit: Annars kan du ju alltid flytta över hela balken från 240 om du har lite för mycket fritid. Sedan kan du ju svetsa om armarna nertill för stötdämparfäste och fjäder och sedan bygga dit ett fäste för en övre länkarm. Annars kan du alltid behålla 240 fjäderbenen och svetsa om innerskärmarna, kanske blir lite enklare fast svårare att få stadigt
Jag gjorde denna konvertering på min 142:a folkracekärra. Det fungerar och det blev riktigt bra, MEN vinklarna är långt ifrån perfekta. Det duger ypperligt att ha att räjsa med men det tuggar fint när man kör snäva svängar osv.
Problemet är länkarmarna först och främst, de är så jäkla breda och sticker fram så att styrväxeln inte på något vis kan hamna i linje med armarna på spindlarna.
Edit: Annars kan du ju alltid flytta över hela balken från 240 om du har lite för mycket fritid. Sedan kan du ju svetsa om armarna nertill för stötdämparfäste och fjäder och sedan bygga dit ett fäste för en övre länkarm. Annars kan du alltid behålla 240 fjäderbenen och svetsa om innerskärmarna, kanske blir lite enklare fast svårare att få stadigt
