PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Huggo
Har en 145 a 71 a som jag skall byta dörrar på.Ingen som sitter på några fina 144/145 dörrar kompletta naturligtvis och ev en inredning utom tak.Om jag inte minns fel så passar väl dörrarna rakt av från en 245/244 a tom 1977 och sedan var man väl tvungen att byta dörrlås i stolparna.Lättare att ragga upp bra 245 dörrar en bra 145 dörrar.Mina är rostiga och någon jubelåsna har icke skyddat ett par rutor för sprutet från vinkelslipen när dom bytt trösklarna och tom det arbetet är under all kritik ja allt rostarbetet överhuvudtaget,men det såg bra ut i mörkret i ficklampans sken men huva när jag såg eländet på lyften Säger bara en sak herrejösses vilka klåpare det finns.
av Amarace
78 kom nyare dörrlåsen, så det är upp till och med årmodell 77 som passar rakt av. Men såna dörrar börjar bli svårt att hitta också, äldre 240 har blitt mycket mindre av.

Men noog ska du försöka hitta äldre dörrar med Ventilationsruta :)
av Huggo
Naturligtvis så vill jag ha originaldörrar på 145 an och få se om jag knäcker lite ny plåt och skor om dörrarna.
Men jag tjänar mkt på att slänga dit andra dörrar då jag måste göra om rost lagningen bromsar mm.
Har mailat några om dörrar mm.
Sedan en annan fråga.
Huvudbromscylindern är väl samma på 140 o 240.
Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]