PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej,

Någon som kan tipsa om var man hittar nya slangar till luftstötdämpare med kompressor. Dessa såldes av Volvo till 140 och 240 med kompressor och kontrollpanel som monteras i instrumentpanelen. Jag tror att det är Monroe som tillverkat dämparna.
av Amarace
Är det den modell som fanns till 240 så kan det finnas hos nån gammal volvohandlare, jag köpte här en gång av en som hade kvar på lagret. Finns dock två modeller, en lite tunnare och så den vanliga.
Om det går med begagnad tror jag att jag har liggandes, men att hitta det är ju en annan femma.
av Henke3
den tunna finns att köpa på GCP, det är en tumstorlek så jag har inte hittat den nån annanstans.

GCP = den går alltså att beställa hos en volvohandlare
Användarvisningsbild
av P1800
OK, Volvo / GCP kan alltså ha, Den möjligheten hade jag helt bortsett från! Jag måste kolla diametern på slangen så att det blir rätt. Kollade med BDS-butiken i Västerås idag. Dom menade att bara Gabriels slang går att hitta, tror att dom sa att den är svart men är inte säker. Den som sitter avklippt på volvoprylarna jag har är vit.

Amarace, om du skulle hitta slang så kan du väl skicka PM? Nu eller om 1/2 år spelar inte så stor roll.

Tack för tips!
Användarvisningsbild
av Taxen47
Kolla med nån slangfirma.Det bör finnas för sortiment för tryckluft.Har du en provbit eller anslutningsnippel, så ta med den till firman
Användarvisningsbild
av P1800
Hej igen!

Nu har jag hittat slang men upptäckte att istället den nya kompressorn saknar själv förskruvningarna. Förmodligen såldes den med en monteringsats?

Skicka gärna PM om du har några förskruvningar för Monroe (vit plast) att sälja!
av Mikaelvanheden
kolla med http://www.hydroscand.se de verkar ha allt sådant, jag har handlat massor av slang där, de tillverkade mina bromsslangar och allt medans man väntar.

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]