- tor 03 sep 2009, 18:33
#318216
Tja
Har en duett med en b20 i, som inte vill starta längre, o vet inte riktigt vad som kan vara felet:( Började med att byta tändstifft, men de gjorde ingen skillnad. Det kommer ström te stiften, så då ska jag ju inte behöva byta tändkablar, har iof inte mätt upp kablarna jag har nu men bilen borde ju tända iallafall. Tändspolen ska väll också fungera ifall de kommer ström te stifften? Har testat att ställa brytarna på 0,4 som de ska va, men blev inte så stor skillnad. Har börjat fundera på om det kanske är någe fel på förgasarn, för ibland så "hostar" den till när man kör runt den på startmotorn, vad kan det tyda på?? Stifften blir oljiga väldigt fort så den verkar ju få en ganska fet bränsleblandning?
Säkert inget svårt fel, om man visste vad man skulle göra, men vet inte riktigt vart jag ska fortsätta?
Kom gärna med tipps :D
Har en duett med en b20 i, som inte vill starta längre, o vet inte riktigt vad som kan vara felet:( Började med att byta tändstifft, men de gjorde ingen skillnad. Det kommer ström te stiften, så då ska jag ju inte behöva byta tändkablar, har iof inte mätt upp kablarna jag har nu men bilen borde ju tända iallafall. Tändspolen ska väll också fungera ifall de kommer ström te stifften? Har testat att ställa brytarna på 0,4 som de ska va, men blev inte så stor skillnad. Har börjat fundera på om det kanske är någe fel på förgasarn, för ibland så "hostar" den till när man kör runt den på startmotorn, vad kan det tyda på?? Stifften blir oljiga väldigt fort så den verkar ju få en ganska fet bränsleblandning?
Säkert inget svårt fel, om man visste vad man skulle göra, men vet inte riktigt vart jag ska fortsätta?
Kom gärna med tipps :D