PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av _hagitch_
Jag undrar om nån vet om det finns några bromskolvar som passar till en pv förutom orginal. Och om det man kan sätta dit skivor på en pv från en 140 eller amazon utan att behöva framvagn.
av Ebbe
_hagitch_ skrev:
Jag undrar om nån vet om det finns några bromskolvar som passar till en pv förutom orginal. Och om det man kan sätta dit skivor på en pv från en 140 eller amazon utan att behöva framvagn.

Bromskolvar fram eller bak?
Framvagn behövs absolut! Blir ruskigt svårt att köra utan! :wink:
Amazonskivorna passar direkt på PV spindlarna. Även fästena till bromsoken passar om du borrar ett eller två nya fästhål
Du ska ha framvagnsbalk från en PV med B18.
av _hagitch_
Ebbe skrev:_hagitch_ skrev:

Bromskolvar fram eller bak?
Framvagn behövs absolut! Blir ruskigt svårt att köra utan! :wink:
Amazonskivorna passar direkt på PV spindlarna. Även fästena till bromsoken passar om du borrar ett eller två nya fästhål
Du ska ha framvagnsbalk från en PV med B18.
okej...det var var ett mycket positivt svar :D men varför är jag tvungen att ha motorbalk från en pv med b18?? :???:
av Arne
Har du en B18 eller B20 motor så kräver SBP att du har en framvagnsbalk från en PV 544 61-62 eller senare. Det är inte säkert att de märker nåt, men om du har en framvagnsbalk från en äldre PV tar transmissionskåpan mot styrsnäckan om du inte monterar högre motorkuddar eller brickar upp framfötterna något.

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]