PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Skallen
Nu var det jag igen! Det mekaniska geniet :wink:
Nu har jag bytt bromsrör i min amazon 67:a. Det däringa under huven som går från bromsservon(?). Tänkte att jag skulle lufta bromsarna. Bara för att ha gjort det. Finns det några tips och trix? Och framförallt, hur gör man!? (Ja jag vet jag är lite smått inkompetent) Finns det kanske någon bra sida som beskriver hur man gör?
av Rådlös
Njaaa, inga frågor är väl egentligen dumma. Om någon ställer dom, visar det ju på att det behövs info på området. Och då är det ju bra att det finns någon här som vet. Så fråga på. Antingen får du ett klart svar av någon händig som har gjort det förut, eller så blir du hänvisad genom någon länk till en handbok i ämnet. Till slut blir även du själv lika erfaren som dom andra.
av LarsBd
Jo vissa trådar är dumma, tex om man vet om att informationen kanske finns på http://www.volvoamazonpictures.se/ men inte tittar där först eller om man börjar med att fråga på ett forum utan att själv söka efter svaret är det en dum fråga.
Har man däremot redan tittat där man kan gissa att informationen finns och inte hittat eller förstått informationen som finns är det en bra fråga som förtjänar vänliga och sakliga svar

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]