- mån 20 okt 2008, 12:55
Jag har fått ett knackande ljud på senaste tiden i min b20, det är ett lite dovare ljud och kommer någonstans runt den tredje cylindern, det hörs lite mer på fördelarsidan, hörs mest när man varvar ner motorn vid torrgas, eller när man belastar den på låga varv. motorn går bra i övrigt men jag blir less på den snart.
jag har lite funderingar vad det kan vara:
krökt stake (jag har ju 2.6mm planad topp).
någon kamaxelbussning kanske.
vevlagret kanske.
Någon som vill hålla med mig på något av detta så säg till, bilen står just nu avställd och jag ska nog riva ut motorn ändå, men jag vill veta vad jag ska göra för att hitta felet när jag väl har plockat isär den.
Är det någon här som har ett topplock liggandes till en b20? skick: slitna ventiler är inga problem, OPLANAT, friska gängor, inga sprickor.
jag har lite funderingar vad det kan vara:
krökt stake (jag har ju 2.6mm planad topp).
någon kamaxelbussning kanske.
vevlagret kanske.
Någon som vill hålla med mig på något av detta så säg till, bilen står just nu avställd och jag ska nog riva ut motorn ändå, men jag vill veta vad jag ska göra för att hitta felet när jag väl har plockat isär den.
Är det någon här som har ett topplock liggandes till en b20? skick: slitna ventiler är inga problem, OPLANAT, friska gängor, inga sprickor.
Mä Völvon på bréé!!!