PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av revill
Hejsan, det är så här att jag har en bekant i Tyskland som samlar på allehanda bilar och nu är på jakt efter en amazon, hans fråga är, vilken skall man samla på? finns det någon som är mer exclusive? var kan man köpa riktigt fina amazoner? priset är ovesäntligt.
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av lilleman
det får väl bli 122s och 123gt som är dem mest exklusiva.
en fin 123 gt ligger nånstans runt 50-60000 eventuellt mer.
122 s vet jag inte men skulle tro att dem också står högt.

mvh/roger
av Amazon
123GT eller de första årsmodellerna (gärna 57). De riktigt tidiga Amazonerna har blivit mer åtråvärda på senare år och stigit en hel del i värde.
av Pehr
Satsa på en Amazon fr.o.m. årsmodell 1967, gärna en 122S, 123GT eller B20 Amazon med overdrive om du vill ha en Amazon som är trevlig att köra och bekväm att åka med. De gamla B16 Amazonerna vill jag avråda ifrån. De gör sig kanske bra på bild, men är inget kul att köra (de har väldigt obekväma säten och känns gamla och trötta).
av revill
Tack för alla svar! :D , vet någon nån sida, där det finns folk med riktigt fina amazoner till salu? Som sagt, för köparen/samlaren från Tyskland så är pengar inget problem.
av LarsBd
Renoverade 123GT finns det relativt gott om men när såg du senast en Amazon favorit i toppskick.
Användarvisningsbild
av CarMan
min arbetskamrat håller på att renvera sin gamla amazon han haft sen den var ny, eller om han köpte den bara nån år gammal (han har ialla fall haft den istortset hela den "liv")
genom att han är min arbetskamrat så är även han Volvo mekaniker o har full koll på bilmodelllen m.m.

frågan är om den är tillsalu eller ej (vad är det för penar i en sånhär bil?)
tyver vet jag inte årsmodell eller nått annat, tror det är en GT
Användarvisningsbild
av CarMan
Min arbetskamrat är inte intresserad av at sälja sin.

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]