PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av volvo740-88
hejsan jag sittter med en fundering på vad det är för stolar eventuella baksäten å från vilka andra volvo modeller man ev skulle kunna ta baksäte och/eller stolar ... vilka passar rakt i å så ??? det är en 140 av 70års modell ?:-/ ??:-/
Användarvisningsbild
av Sparkz
240-stolar går att få dit, men det blir lite högt. Inga problem för 167 cm Sparkz, men långa personer tyckte det var lite på gränsen. Stolar från nyare bilar passar inte direkt. På nyare stolar sitter bälteslåset i stolen, då ställs det helt andra krav på fastsättningen av stolen. Bilprovningen ville ha hållfasthetsberäkning när vi satte i V70-stolar i en Renault Traffic, med midjebälte som bara sitter i stolen. Men använder du originalbälten som sitter i karossen är det inga problem.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Har 240 stolar i min 140 från 71- och det blir lite i högsta laget för 195 cm fluffen. :lol: :wink:
Satt redan i den när jag köpte den men jag orkar inte byta. :lol:
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
tar du stolar från en annan årgång av 140 serien glöm inte att kolla så att vinkel järnen son är bultade i karossen är lika
dana som de du har de är nämligen olika långa beroende på vilken årsmodell det är

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]