andersj58 skrev:Tack för bra respons,
Jag är medlem i P1800-klubben och känner väl till den ombyggda 1800ES som är utrustad med en 850 Turbomotor. Bilder och information om den bilen finns på klubens hemsida under Nyhetsarkiv/Artiklar 2007. Faktum är att det är just den bilen som inspirerat mig till mitt projekt. Jag har haft kontakt med ägaren och har fått ta del av hans byggbeskrivning och andra erfarenheter.
Nu hade jag inte tänk att kopiera någons bygge rätt upp och ner utan se vad dagens motorer och teknik har att erbjuda. Som Ni förstår skulle ju konstruktionsarbetet underlättas betydligt om man kunde få tillgång till dimensionsritningar etc. på dessa 5-cylindriga turbomotorer + ett antal växellådor.
Trägen vinner eller hur var det..?
Hej,
Jag bor i England så det är inte lätt att få tag i ägaren av den bilen. Min gubbe och jag, håller for närvarande på att planera renovering av min P1800ES. Vi funderade på en turbo matad B20, men min P1800ES har AC, och jag måste också ha styr servo (jag ar mycket nätt, och P18en tar knäcken på mig). Hur som hällst, eftersom vi skall ändå ändra framvagnen och motorn kunde det var kul med modern motor som har AC kompressor och servo pump, kompakt integrerade. Kan jag kontakta dig direkt så jag också kan få del av erfarenheterna från den andra P1800ES med 850 Turbo motor? Jag kan inte få tag i ägaren eftersom vägverket endast gor det for personer i Sverige. For hoppningsvis så kan vi kanske bidra med värdeful information, min gubbe har byggt och renoverat många bilar både har in England och i Amerika.
Cheers Dyna