PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av MikePike
Hej, Min son har en A-traktor byggd på en duett och det började ryka från kåpan bakom ratten så jag drog bort kablarna som fanns där och nu vet jag inte vilken kabel som skall sitta i vilken kabelsko..
Hoppas på hjälp
av halkade
Hej!

Det kan vara svårt att veta på rak arm vart kablarna ska sitta.
Om det är så att kablarna är orginal så kan man smygtitta på en annan duett för lite vägledning.

Det bästa är att använda dig av ett elschema,
men det kan vara knepigt om du inte har gjort det tidigare.

Om du vet hur du använder dig av ett mätinstrument så kan du skruva loss blinkersspaken och mäta stiften, så du förstår dig på dess funktion.
Där efter så mäter du kablarna för att ta reda på vilken kabel som du har plus på.

När du har hittat plus så kan du testa att sätta ihop två kablar och se vilken lampa som lyser, och därefter sätta dit den på blinkersspaken.

Men om kablarna har brunnit så rekomenderar jag dig att ta reda på anledningen till varför dom började ryka.
Och om det är just dom kablarna som du ryckte bort som är felet.

Här har du elschema, tyvärr så är det lite otydligt så du kommer inte kunna se det du vill se :P
Får du tag i ett tydligare så får du det en aning lättare.
Elschema Duett:
http://www.malartorp.com/amazon/el/elsc ... e_65_3.zip
Användarvisningsbild
av NickeGubben
Som halkade skriver, kolla först felet, varför rök/brand det?

Normalt har du nog 3 kablar till blinkersen.
MEN
Om jag inte minns fel ( har fyllt 63 juuu) så fanns det duett:ar med bromsljusblinkers!!
Då har du nog 2-kablar till varje blinkers-sida, bromsljuset går till blinkersspaken som styr, om strömmen skall gå genom relä som blinkljus eller direkt som bromsljus.
Har jag för mej!!

Mjaua, varken du eller jag blev nog klokare på detta
MEN kolla felet, reläet eller säkringen borde stryka först om nån lampa eller kabel är kortsluten.
tycker jag.
Bakaxelfråga 740?

Eftersom det är utväxlingen som skiljer […]

Laddbox från Easee tillsammans med deras las[…]

Laddar inte

Fungerar laddningslampan?? Det händer a[…]

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]