PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Erik86
var ut på sjön idag med min 164 och sladda lite men efter en timme så tröttnade den och tvär dog efter några fina knackningar. vi gjorde en liten inspektion och kom fram till att ventilerna inte rörde sig när jag körde på starten. så misstänker att kamdrevet har gått. så vad jag undrar nu är om nån vet var jag kan få tag på kamdrev i stål så att det håller lite bättre
av Amarace
Hasse63 skrev:Det ska väll vara srål original på 164or?

Hur som hälst så har http://www.kgtrimning.com/
Jag har då inte haft i stål på nån B30? (har haft 3st som jag sett kamdrevet på), har varit bakelit. Den jag har nu vet jag dock inte då jag inte varit upp med den.

En B30 for då kamdrevet på när jag råkade köra lite för fort.
av 164anders
är oftast 72ans E-motor som det är stål i övriga bakelit
Användarvisningsbild
av niklas gson
Erik86 skrev:var ut på sjön idag med min 164 och sladda lite men efter en timme så tröttnade den och tvär dog efter några fina knackningar. vi gjorde en liten inspektion och kom fram till att ventilerna inte rörde sig när jag körde på starten. så misstänker att kamdrevet har gått. så vad jag undrar nu är om nån vet var jag kan få tag på kamdrev i stål så att det håller lite bättre
ring kgvolvotrimmning ..men annars håller ett fiberdrev sådär en 20 år om du monterar dit ett nytt sen finns det ju beggade b20 i drivor som du kan plocka från :D
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]