PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
Skall inte den lysa när en lampa inte lyser? typ ett trasigt halvljus.

För jag hade ett trasigt bromsljus men det sade den ingenting om...
Hur fungerar det o vad kan man kolla för o se om den fungerar?
Användarvisningsbild
av Lilja
Funkar bara på det ordinarie ljuset, typ halvljus och parkeringsljus samt bakljus. Det den gör är väl mäter motståndet igenom kablarna, blir det avbrott lyser glödtrådsvakten, men bromsljusen är ju bara kontakt när man bromsar. Kan ha fel dock :P
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
men den lös inte när jag hade ett trasigt halvljus heller... så är den trasig eller? går de o laga?
Användarvisningsbild
av Lilja
Volvo 144DL - 74 skrev:men den lös inte när jag hade ett trasigt halvljus heller... så är den trasig eller? går de o laga?
Kolla så lampan är hel på instrumentbrädan. Lyser den när du slår till tändningen?
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
nee den lyser inte alls, hur byter man den lampan på enklaste möjligaste sätt?
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
måste man ta bort instrumentpanelen för att kunna byta glödtråd... lampan? eller går det om man kryper in bakom?

Har för övrigt fått mitt körkort idag så nu blir det mycket åkandes me 144:an kan jag lova!
Användarvisningsbild
av Lilja
Volvo 144DL - 74 skrev:måste man ta bort instrumentpanelen för att kunna byta glödtråd... lampan? eller går det om man kryper in bakom?

Har för övrigt fått mitt körkort idag så nu blir det mycket åkandes me 144:an kan jag lova!
Det ska gå att plocka ut själva instrumentet utan att plocka av hela brädan, fråga mig dock inte hur det får någon mer kunnig på 144or svara på :lol:
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
det är lätt 8) Lossa de sex skruvarna som håller plasten runt rattstången o ta bort dessa o ta bort plasten lossa två skruv under instrument huset o ta bort dem sen är det bara att lirka ut hela huset kan sitta rätt tight dock!

lätt som en plätt alltså :lol:

mvh/olof

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]