- lör 31 mar 2007, 22:12
#96180
Hej,
Någon av er som kan insprutningssysystemet?
Min bil rycker vis övergång från lågvarvskörning till pådrag. Då pratar jag RYCKER. Om Mna frikopplar och varvar upp och släpper kopplingen med duktigt pårdrag så drar den som spjutet! (Lite som snålt ställd förgasare som motar vid pådrag där det hjälper att ge choke...)
Tomgångsvarbet är för övrigt. lågt, 600-700 rpm Kan det finas samband?
Jag har fundert på splällkontakten som ska styra extra insprutpulser vid pådrag (som accpump på en förghasre) Kan den sitta feljusterasd så att den pulsar fler sent under pådrag?
tacksam för ideer!
Någon av er som kan insprutningssysystemet?
Min bil rycker vis övergång från lågvarvskörning till pådrag. Då pratar jag RYCKER. Om Mna frikopplar och varvar upp och släpper kopplingen med duktigt pårdrag så drar den som spjutet! (Lite som snålt ställd förgasare som motar vid pådrag där det hjälper att ge choke...)
Tomgångsvarbet är för övrigt. lågt, 600-700 rpm Kan det finas samband?
Jag har fundert på splällkontakten som ska styra extra insprutpulser vid pådrag (som accpump på en förghasre) Kan den sitta feljusterasd så att den pulsar fler sent under pådrag?
tacksam för ideer!
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87 http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10