PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Hej allt folk :)
Nyss köpt en -64 amazon, det sura var att då affären var klar och den var uppe på vagn, så skulle jag hissa upp fönstret innan vi for, flop sa det och fönstret for ner..

Tagit lös inredningen idag och kollat lite... Men förstör inte riktigt vad som gått sönder, den här "plattan" som ska putta fönstret uppåt verkar inte sitta som den ska iaf.
Hört att det här är rätt vanligt på amazon, vad är det som brukar fara då detta händer?
Användarvisningsbild
av lilleman
skenan som fönstret sitter i brukar rosta sönder samt att vajern slakar och hoppar av det sitter ett spännarhjul i botten på dören som du kan spänna med muttern i änden det är en väldigt enkel konstruktion det grejar du säkert mvh/roger :) välkommen hit
av paef
lilleman skrev:skenan som fönstret sitter i brukar rosta sönder samt att vajern slakar och hoppar av det sitter ett spännarhjul i botten på dören som du kan spänna med muttern i änden det är en väldigt enkel konstruktion det grejar du säkert mvh/roger :) välkommen hit
Tackar tackar! :)
Ska undersöka lite närmare igår.. lät precis som nått hoppade av eller att vajern gick av.. får se vad vi hittar :)
av Bengt A
Det är väl närmast standad på en amazon att det ska sitta en skruvmejsel i fönsterspringan för o hålla uppe rutan ! Bevara kulturarvet! :lol:

Vilken är ventilen till kolkanistern? Jag h[…]

Jag skulle börjat med en utläsning av ev[…]

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]