- tis 15 dec 2015, 22:19
#1029192
Har en bedagad 145 express på gårn.
Problemet är att den inte laddar, generatorn är förvisso säkert dålig, men magnetiseringslindningen får 12V hela tiden, vilket medför att laddlampan lyser med tändningen av, och slocknar när jag vrider på tändningen.
Mäter jag på kabeln är det alltid 12V, även när jag kopplat väck instrumentet, tagit bort alla kablar på tändlåset m.m.
Har satt en startkabel mellan motor och minus på batteriet och det gör någon nytta för annars går inte bilen alls, ny jordfläta ska inhandlas snarast hos lokala trimbutiken.
Köpte bilen nyligen så hur felet uppstod vet jag inte.
Har googlat och sökt men inte heller hittat några kopplingsscheman som är till hjälp.
Är rätt envis så löser det säkert vad det lider, men lite tips vore kul!
Ha de!
Problemet är att den inte laddar, generatorn är förvisso säkert dålig, men magnetiseringslindningen får 12V hela tiden, vilket medför att laddlampan lyser med tändningen av, och slocknar när jag vrider på tändningen.
Mäter jag på kabeln är det alltid 12V, även när jag kopplat väck instrumentet, tagit bort alla kablar på tändlåset m.m.
Har satt en startkabel mellan motor och minus på batteriet och det gör någon nytta för annars går inte bilen alls, ny jordfläta ska inhandlas snarast hos lokala trimbutiken.
Köpte bilen nyligen så hur felet uppstod vet jag inte.
Har googlat och sökt men inte heller hittat några kopplingsscheman som är till hjälp.
Är rätt envis så löser det säkert vad det lider, men lite tips vore kul!
Ha de!