Moderator: Moderatorer
lennarte skrev:Sedan finns det en blank alu.plåt i motorrummet i överkant på innerskärmen ocksåGlöm den om du söker chassinummer, plåten i motorrummet innehåller allmänna uppgifter som typ klädsel och färgkod dock ej chassiummer. Före årsmodell 67 hade den plåten även chassinummer men inte på 140 som 67 var första årsmodellen av.
LarsBd skrev:Glöm den om du söker chassinummerDen med "allmänna" uppgifter menade jag inte, det satt en annan blank plåt på vänster sida (tror jag det var) med ett 6 eller 7 siffrigt nummer och inget annat. Jag tog för givet att det var chassi numret, men det var det kanske inte. Jag skruvade bort allt i motorrummet och lackade om när jag bytte motor, därför vet jag att den satt där. Den kom aldrig dit igen så jag har den i en låda (någonstans) men jag vet ju inte chassinumret på bilen längre....
Amarace skrev:Lennart, den plåten är Karossnummer, inte samma som chassienummer (dom kan vara i närheten av varandra dock). Men den ska inte vara blank, den var målad i bilens färg.Ok. Det var ett tag sedan jag målade om motorrummet och bilen är ju såld sedan ett antal år också. Ska se om lådan med "överblivna grejer" dyker upp i veckan, håller på att försöka städa upp i garaget. Ska börja med "snickeriarbete" på min inbyggda altan och då behöver man plats för dom maskinerna..... Färdigställa efter en vattenskada i taket, alltid är det något som ska göras. Tur att det är inomhusarbete i alla fall
Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]