PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Ja! Så här säger instruktionsboken: "Typ och modellbeteckning (Y) samt chassinummer instansade i högra främre dörrstolpen samt på skylt monterad på stag för bagageutrymmets bakre vägg (142/144) eller på sidostycket under högra bakre sidofönstret (145)."
Användarvisningsbild
av lennarte
Om du öppnar passagerardörren så är det instansat mellan övre dörrgångjärn och "knappen" för innerbelysningen (om jag inte minns fel). Sedan finns det en blank alu.plåt i motorrummet i överkant på innerskärmen också

Mvh
Lennart
av LarsBd
lennarte skrev:Sedan finns det en blank alu.plåt i motorrummet i överkant på innerskärmen också
Glöm den om du söker chassinummer, plåten i motorrummet innehåller allmänna uppgifter som typ klädsel och färgkod dock ej chassiummer. Före årsmodell 67 hade den plåten även chassinummer men inte på 140 som 67 var första årsmodellen av.
LarsBd skrev:Glöm den om du söker chassinummer
Den med "allmänna" uppgifter menade jag inte, det satt en annan blank plåt på vänster sida (tror jag det var) med ett 6 eller 7 siffrigt nummer och inget annat. Jag tog för givet att det var chassi numret, men det var det kanske inte. Jag skruvade bort allt i motorrummet och lackade om när jag bytte motor, därför vet jag att den satt där. Den kom aldrig dit igen så jag har den i en låda (någonstans) men jag vet ju inte chassinumret på bilen längre....

Mvh
Lennart
Amarace skrev:Lennart, den plåten är Karossnummer, inte samma som chassienummer (dom kan vara i närheten av varandra dock). Men den ska inte vara blank, den var målad i bilens färg.
Ok. Det var ett tag sedan jag målade om motorrummet och bilen är ju såld sedan ett antal år också. Ska se om lådan med "överblivna grejer" dyker upp i veckan, håller på att försöka städa upp i garaget. Ska börja med "snickeriarbete" på min inbyggda altan och då behöver man plats för dom maskinerna..... Färdigställa efter en vattenskada i taket, alltid är det något som ska göras. Tur att det är inomhusarbete i alla fall

Mvh
Lennart

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

Problem med ac + drivrem

[Bilder]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]