Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norway
Hei,

Jag har problemer med min bil, och hoppas at ni kan hjälpa meg.
Det er geartronic-lådan som krånglar och har gjort det i 1 1/5 år.
Bilen er en 2011b, registrerat mai 2011.

Kort tid efter at jag fick den började det med ryckiga växlar. Den var inne på service och fikk ny software-oppdatering.
Det fortsatte med ryckiga vexlar, och nu började den också att "slå" / rycka när girlådan blev satt i Drive.
Vidare fikk den problem med at vaxla ner när man t.ex kørte i 80-100 och vi sänkte farten.
Den kan heller inte "låsa" i giret, og när jag t.ex står i en liten skråning etc. og skal køra vidare, så rinner bilen bakåt.
Det kan väre alt från 20cm til en god halvmeter, for så at plötslig låsa seg i gir med et slag. Bilar bak mig tutar naturlitvis och ved många anledninger har jag nästan rullat i bilar bak.

Den har nu värt inne på service 5 gånger pga. detta. Mit servicevärksted har bedt Volvo om at lådan skal byttas men dom sejer nei og kräver nya uppdateringer. Den blev levert inn igen i går, og efter 2 dagar er den fortsatt inte klar.

Er dätta et känt problem? Jag menar at efter så manga gånger så måste det vara mekanisk, men jag er trött på hela problemet.
Man kan inte ha det slik på en så ny och kostbar bil.

Bor i Norge, så kanskje någon fra Norge har erfaringar?

Tak for hjälpen!
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag fattar inte vad dom håller på med. Ibland kan det vara hårdvaruproblem som inte kan lagas med hjälp av mjukvara.
Fem olika mjukvaror och ingen bättring, DÅLIGT VOLVO!

Stå på dig! Kräv gratis lånebil och säg att du inte vill se din bil förrän den är lagad, det brukar sätta fart :wink:
Det är inte din uppgift att testa och se om felet kvarstår det är verkstans, vill dom lämna ut en icke reparerad bil så ska dom ha en smäll på käften.
Broms höger fixas aldrig

Hissa upp hjulet, släpp sedan ut lite bromsol[…]

Solenoid b4b

Kolla på kullager.se Du får kolla p&ar[…]

Hej, ja det stämmer men du kan ju bara vrida[…]

B230F går fett

Juste den sensorn som säger till när mot[…]