Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För någon månad sedan råkade en passagerare i baksätet komma åt plastbiten som sitter i mittkonsolen där gamla tiders askkopp satt.
Har provat ett flertal gånger men får inte fast den. Biten ser hel ut så det borde gå. Hjälp behövs och då vänder jag mig till detta eminenta forum.

På översidan har plastbiten en L-formad plastlist som ska sitta över en liten list i utrymmet där den satt på konsolen. På undersidan har den två "flärpar" som passar i uttag på baksidan av konsolen. Listen på baksidan av konsolen sviktar lite men inte tillräckligt för att det ska gå att häkta fast den L-formade plastlisten över den och det går inte att börja underifrån. Känner mig så larvigt dum när jag inte fixar det.
Försöker få in en bild nedan men eftersom det är första gången jag lägger in en bild kanske det inte blir så bra. Det verkar som om den blir liggande trots att den är stående i original. Känner mig oteknisk vilket jag vanligtvis inte är :oops:
Bild
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]