Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Fesken
Någon som vet va det kan vara bilen är helt död. Ingen ström till något förutom till starten. Finns de någon huvudsäkring eller något sådant? Eller om någon vet vart kabeln går intill säkringarna?
av sicnarf
Du får förklara bättre. Kan vara så mycket som kan krångla. Vad är det för motor du har? När du vrider på nyckeln så går bara startmotorn men sen händer det inget? Är det så du menar? Går bensin pumpen? Har du bränsle fram till spridarna? Har du gnista? Spruta startgas in i luftslangen och starta. Funkar det nu så har du bränsle fel.
av Fesken
Har ingen ström i bilen över huvudtaget. Men har ström nere på starten. Verkar som att det är matningen in till säkringarna som gett med sig. Den är alltså helt död inte en lampa eller något som lyser. Det är helt nytt batteri i den. Vet du om det finns typ någon huvudsäkring eller något sådant? Eller vart matar strömmen kommer in i bilen?
av sicnarf
Har du larm i bilen och detta strömlöshet inträffade efter batteri bytet?
Kan det vara tändningslåset som krånglar om det inte är centrallarmet som är felet?
av Fesken
Ne inget larm. Det hände även innan jag skiftade batteri. Kan det vara tändningslåset tro? Får inte parkeringsljus när jag vrider på det. Inga lampor i taket fungerar klockan går inte.
av sicnarf
Kopplat batteri polerna rätt? Dragit åt de ordentligt? Kolla jordkabeln från batteri till startmotorn och från batteri till kaross. Kolla alla jord kablar/punkter och smörja de. Dra extra jordkabel (startkabel) från batteri till kaross.
av sicnarf
Testa knuffa/bogsera igång den. Men jag misstänker det är fel på tändningslåset så kanske inte det hjälper ens. Men frågan är varför inte klockan ens går. Jag känner mig helt tom i huvet. Men kanske tändningslåset måste vara ok för att klockan ska gå.. Vad sjutton är felet här? Ta ut säkringarna/relä lådan och se om det finns ström där. Jag tror ändå det är tändningslåset
av Fesken
Är tyvärr en automat. Har haft ut alla säkringar alla relä. Får börja öppna kabelmattan och leta reda på kablarna som ger plus till säkringarna måste vara där någonstans. Om de nu inte finns någon huvudsäkring någonstans?'
Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtalar[…]

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]