Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tvedberg1
hej har bytt soppa pump på 740in som jag trodde var felet men nej det var det inte men nu startar den iallafall men går som skit. det som händer är startar direkt som vanligt om man inte har vridit på nyckeln på ca 10min. verkar som den blir sur? men den dör direkt efter den startat och går rent då den startar men man kan hålla den vid liv något om jag gasar till den när varvet faller ner så kmr den upp till 2500varv och vänder neråt igen så kan man hålla på ett tag. kan säga att det smäller till i insuget som förgasar smäll när man håller på att starta

väldigt väldigt tacksam för hjälp

nya stift, kablar, ny egr ventil, blåst rent luftfiltret.

problement uppstog bara dagen efter jag körde sen när jag körde dagen där på så ryckte den mycket misstände ibland ingentomgång då var det nog soppa pumpen för den gick inte i tanken men nu funkar den. men när den är bytt så går den inte alls?
Användarvisningsbild
av päpplet
Kolla efter slangar som lossnat och framförallt att gummibälgen sitter fast riktigt mellan mätskivan och insuget. Den brukar kunna släppa och då går bilen riktigt pissdåligt
av tvedberg1
päpplet skrev:Kolla efter slangar som lossnat och framförallt att gummibälgen sitter fast riktigt mellan mätskivan och insuget. Den brukar kunna släppa och då går bilen riktigt pissdåligt
alla slangar sitter där dom ska och gummi bälgen ser ny ut och sitter fast hårt med slang klämor
av tvedberg1
sicnarf skrev:Men då kan detta vara det som är problemet då.
kolla de lite nogrannare på det men remen den har inte kuggat det är bara jätte jätte lite fel i markeringarna så toppen kan ju ha varit rikt planad nångång. men har bytt tändmodul med samma nummer och det blev samma fel. :(

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android