Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 760tic88
har skaffat mig en 760 tic -88 fabriksbyggd enl. vänner skall det inte finnas många tillverkade var hittar jag uppgifter om det
Användarvisningsbild
av päpplet
760 tic är väl inte helt vanlig men inte ovanlig heller. Kom som årsmodell -83 och fanns tills 760 slutade tillverkas -90
av 760tic88
hej D står väl för diesel?? har en 4cyl. bensin lappen på motor saknas hur ser man skillnad på alla. enl. säljaren var detta en test av volvo och tillverkade endast några få -88
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag "scrollade" igenom texten och kunde inte se något om TIC på bensinmotorn. I motorsamanställningen längst finns i alla fall ingen motor med. Men jag vet att det fanns en sådan motor, har läst om det i någon motortidning på -80-talet någon gång (det var kanske just denna bil det handlade om?). Så TIC på bensinmotorn är nog ganska ovanligt. Ombyggda till TIC finns det, och idag har nog dom allra flesta bensinmotorer med turbo någon form av kylning på luften.

Mvh
Lennart
Volvo car UX

Det finns inställningar i min XC60 med Google[…]

Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]