Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av granfinale
Tjena Alla

Är helt ny här och har hamnat i Volvoträsket (no offence till någon) ;)
Är egentligen mera av en Italofreak & Francofil ;)
Köpte en 04:a C70 Cabbe i Feb iår och är otroligt nöjd.
Jobbar i London med Stockholm som hemort och eftersom beg bilar är otroligt billiga i England så blev det en från där.
Nu vet jag att jag kommer få kommentaren, men ratten sitter på fel sida (gör absolut inget) ;) har hört det ett antal gånger ;)

Så här kommer mina tankar som jag behöver lite hjälp med av någon som har kunskapen.

Jag sitter och funderar på att byta ut min Xantia V6:a mot en Volvo. Antingen en C70 Coupé eller en S60.
Har vissa önskemål, helst en T5:a och helst med Navigator.
Har hittat en 00:a C70 i Tyskland, och en S60 med 210 hk & geartronic låda i England. S60 är en 03:a.
Båda fullt utrustade med original Sat Nav m.m
C70 har gått 10500 mil, S60 har gått 14500 mil (antar att båda har många många mil kvar på nacken)
Har läst på att Coupén bara fanns tills 2002.

Är det stor skillnad mellan dessa? (kanske svårt att svara på p.g.a att det e 2 skilda fordonsmodeller)
Vilken av dom är en bättre bil? är det stor skillnad på en 00:a och en 03:a?
Båda skulle passa utmärkt, och det skiljer ytterst lite i pris på båda.

Otroligt tacksam för svar

mvh

Uffe
Stockholm
Användarvisningsbild
av crumpets
C70:n är byggd på en äldre bil och är i princip en sminkad volvo 850. S60:n däremot är en helt ny plattform. Det är en modernare bil på alla sätt utom att motorn är mycket lik. Vad det är värt för dig i pengar är upp till dig att svara på. Men S60 kommer kännas fräschare längre.
crumpets skrev:C70:n är byggd på en äldre bil och är i princip en sminkad volvo 850. S60:n däremot är en helt ny plattform. Det är en modernare bil på alla sätt utom att motorn är mycket lik. Vad det är värt för dig i pengar är upp till dig att svara på. Men S60 kommer kännas fräschare längre.
Hallåj!
1000 tack för den infon.
Får se vad det hela lider till att bli, men en av dessa blir det nog så småningom
igen tack
Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]