- fre 18 okt 2013, 12:32
Min 740 - 88 års modell har fått lite problem med elen sista tiden. När jag kopplar på helljuset går det inte att koppla tillbaks till halvljus igen och ena glödlampan i ena strålkastaren glöder mer än lyser. När jag slår på parkeringsljuset börjar trippmätaren ticka på och räkna km! Varningslampan för laddning lyser svagt, men laddningen är ok.
Har läst en del på forumet om liknande och såg att det kunde vara hastighetsmätarpanelen (insatsen), så den har jag provat att byta utan resultat. Såg också att det kunde vara kontakten till strålkastaren som brännt, så de har jag kollat. De är ok. Har tittat på de kablar och anslutningar som verkar vara relevanta, men allt ser fint ut.
Ngn som har förslag på annat som bör kollas?
Har läst en del på forumet om liknande och såg att det kunde vara hastighetsmätarpanelen (insatsen), så den har jag provat att byta utan resultat. Såg också att det kunde vara kontakten till strålkastaren som brännt, så de har jag kollat. De är ok. Har tittat på de kablar och anslutningar som verkar vara relevanta, men allt ser fint ut.
Ngn som har förslag på annat som bör kollas?
- By Lövet