Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av VolvoÄgarn
Har monterat kupéfilter i min 855a och dräneringsslagen där vid kupéfiltret satt fast med denna jäkeln. Är det tänkt att man ska återanvända denna grej? Riktigt dryg sak att få fast igen eller så gör jag fel. ??:-/ Jag blev arg och sket i att sätta fast den, funderar på att gå ut och dra fast slangen med ett buntband istället men det ser ju lite fattigare ut. :???:

Bild
Hilmer skrev:Ja den ska återanvändas (eller ja, den på bilden har ju gjort sitt), och det är inte heller några problem om man använder rätt verktyg ;)
Den satt ju stenhårt så jag bände ut den.. Vad ska man använda för verktyg till den, svårt att bända tillbaka den med tång. Och vad kallas denna konstiga klämma?
Användarvisningsbild
av Hilmer
VolvoÄgarn skrev:
Hilmer skrev:Ja den ska återanvändas (eller ja, den på bilden har ju gjort sitt), och det är inte heller några problem om man använder rätt verktyg ;)
Den satt ju stenhårt så jag bände ut den.. Vad ska man använda för verktyg till den, svårt att bända tillbaka den med tång. Och vad kallas denna konstiga klämma?
Kallas fjäderklämma, bild på tång får du googla efter då jag inte har nån egen bild så här på rak arm.
Sunschreem skrev:Går utmärkt o sätta ett buntband istället
Drog fast slangen med ett buntband tillsvidare.
Perc skrev:Engångsslangklämmare brukar jag kasta bort och ersätta med riktiga. Inte lika snyggt men enklare.
Ska sätta dit en vanlig klämma som man skruvar åt sen.
Hilmer skrev:
Perc skrev:Engångsslangklämmare brukar jag kasta bort och ersätta med riktiga. Inte lika snyggt men enklare.
I detta fallet är det ju inte en engångsklämma ;)
För mig blev den det. :x
Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]