Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Im back, in black.

Kände att de va dags att skaffa ett riktigt åkdon nu när man är tillbaka i mora efter 1,5år i gnällbältet.
Så jag slog till på en 144 för 2 stora lappar.
Den har stått still i några år men fått sig både reparationer och småtrim under tiden av tidigare ägaren.
Den är rätt fin karossmässigt om man tänker på rost. Lack och annat är det värre med som ni kanske ser.
Så under huven har vi då en b20. Planad topp och D-kam. Nyligen bytta vevlager också..
Och efter sin dvala fick jag typ motionera bromsarna ordentligt.

Har även hunnit göra endel annat på den efter jagköpte den
Såsom montera typ allt utvändigt, då allt sånt var avplockat.
Även lagt igen alla listhål. Och påbörjat igenläggningen av dom groteska blinkershålen fram.
Letat rätt på diverse delar, och bestämmt mig för att byta till dom äldre bakljusena.
Och takräcket råkade jag fynda i grannkommun. :wink:

Nåja, nog med skitsnack.
Här är en bild på hur den ser ut just nu.

Bild

Kommer mer!

Har inte något internet för tillfället.
Senast redigerad av 13 Ståhl, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Internet är tillbaka, och det är hänt lite sen dess. :wink:

BILDBOMB,

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Och som den står just nu och skäms, väntar på att hitta ett garage att vara i så man får lite ordning på det hela.
Bild

Frågor på det? :roll:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Haha, visste att någon skulle fråga det.
Fast nu är det ju som så att det är inte nå sånt på slitageytan, utan bara "uppepå" belägget. Och det lilla som hamnar på slitageytan kommer absolut inte göra nån skillnad.

Sen kanske du frågar varför man har kopparpasta på grejerna? jo, för att det smörjer och skyddar mot rost. :wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Äntligen inne i garaget!

Lite bittert att va i ett iskallt garage, men alltid något. Blev inte många knop idag ändå.
Rev ner ena frambromsen för att se vad som kärvar. Hittade inga större fel. Men beläggen var typ som sågspån. Så blir att montera nya belägg.
Kolvarna rörde på sig fint iaf.
Sen har jag kollat lite på hur jag ska göra med blinkers fram. Tanken var ju att ha dom i positionslysena. Men sen kom jag på att det kan bli svårt eftersom jag inte har några sånna än.
Så hittade ett par billiga orangea lampor på närmsta bildelsaffär. Lär säkert duga genom besiktningen. Och positionslysen får jag ordna på nå annat vis.
Såvida jag inte hittar ett par pos.lysen jädrans fort och sätter blinkers där ändå.

Bild

Bild
Skivorna såg väl inte helt 100 ut heller, men får väl nöta in dom lite sen.

Bild
Har ju iaf en drömbil bredvid.

Bild

Bild
Provar grillen lite. Eftersom det är en 73a och en äldre grill så får fästen customiseras.

Bild
Dom tänkta blinkersena. Vad tror ni?

Bild
Pannrum.

Bild
Ser helt ok ut. Alla damasker hela och kolvarna går rätt lätta.

Nu är det ju som så att jag är billös, och måste få ut denhär på vägen såfort som möjligt. Så lär hända en hel del här. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]