Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dreamb
:D

Det blev en V70 170HK active ed. 07 (kenitic pkt ingår i active ed)
+met. lack
+fast drag
+takspoiler
+larm
+full tank vid lev.
för 255300:-

Vad tycker ni? är det bra pris (det är kompis pris för att jag känner försäljaren) eller har jag blivit lurad?
Användarvisningsbild
av Jensen
Varken det ena eller det andra, Active Ed är en kampanjbil som
man säljer för 239900:- plus alla dina tillval.
Möjligtvis att du verkar ha fått några tusenlappar i ytterligare rabatt, men det beror lite på vart du köpt bilen då det förekommer vissa skillnader på priserna på tillbehör/options.
av Dreamb
Vad försäljaren sa till mig så är det standard pris på tillbehör i hela sverige det som avgör skillnaden är arbete på monteringen som varje enskild handlaren kan ger i rabatt.

Inte heller kan man ger så mycket rabatt till grundpriset pga den är nersänkt med 40000 kr redan.

här kan du ser vad man kan beställa för tillbehör till active ed.
http://www.bogesundsbil.se/aktuellt/V70_active.pdf
eftersom det är en kampanjbil så finns det inte så mycket tillbehör som man kan välja till den.

Om jag har räknat rätt så gav min försäljaren mig 8000kr i rabatt på hela beloppet. vilket jag tycker är ok.. med tanke på bilen är redan en kampanj bill.

:)
av S60AWD2.5T
Grattis till köpet.
Priser är väl OK, fulltank det är ju generöst 8)
av Dreamb
tack :)

hm.. är det värd att teckna trygghetsavtal med volvo?
måste man teckna det vid köp tillfälle eller kan man teckna det senare?

Hur är Volvia försäkring jämtför med de andra... är det billigare eller dyare?
Min återsäljare rekomemdera volvia.. för att volvia använder alltid volvo org vid reperation medan andra försäkringsbolag använder det billigaste alt när fel uppkommer, stämmer det?
av matzen10
Dreamb skrev:tack :)

hm.. är det värd att teckna trygghetsavtal med volvo?
måste man teckna det vid köp tillfälle eller kan man teckna det senare?

Hur är Volvia försäkring jämtför med de andra... är det billigare eller dyare?
Min återsäljare rekomemdera volvia.. för att volvia använder alltid volvo org vid reperation medan andra försäkringsbolag använder det billigaste alt när fel uppkommer, stämmer det?
Jag tycker det är värt att teckna trygghetsavtal för Volvon. En stadig summa som betalas var månad och du gör servicen på auktoriserad firma. Ger mervärde när det är dax att sälja/byta den samt trygghet för dig under tiden du äger den.

Min erfarenhet om Volvia är bara bra! Billigare (eller mindre hög 8) )försäkring tror jag inte du kan hitta. Dessutom är Volvia mycket hjälpsamma om olyckan skulle vara framme.

M V H
---> matz
Användarvisningsbild
av hemglass
Dreamb skrev::D

Det blev en V70 170HK active ed. 07 (kenitic pkt ingår i active ed)
+met. lack
+fast drag
+takspoiler
+larm
+full tank vid lev.
för 255300:-

Vad tycker ni? är det bra pris (det är kompis pris för att jag känner försäljaren) eller har jag blivit lurad?
INga vinterdäck :?: jag tror att jag fick en offert på ungefär samma slantar, men det var med vinterdäck på alufälg....Hmm kanske ingen takspoiler på min..... :lol:
Ska kanske tillägga att jag inte köpte den (därför min lilla tveksamhet) :roll:
av Steff 99
Det är ju inte handlaren som kampanjar V70 till 239.000 utan Volvo..därför har du möjlighet att få ytterligare rabatt...handlaren har som alltid sin marginal annars skulle det inte löna sig att sälja Volvo...så gå inte på säljarens dravel om att detta är ett netto pris utan snare ett sätt att öka sin egen marginal
av Dreamb
Jag fick oxå välja att få bilen lev med vinterdäck men jag valde sommardäck.
men jag ska försöka att få med vinterdäck på köpet instället.

När vi satte ihop bilen så satt jag brevid instället för framför.. och min (kompis) försäljare visa mig deras kalkyl på vad de tjännar på äffaren och det visade att de inte hade stora marginaler att leka med.
Användarvisningsbild
av hemglass
Dreamb skrev:Jag fick oxå välja att få bilen lev med vinterdäck men jag valde sommardäck.
men jag ska försöka att få med vinterdäck på köpet instället.

När vi satte ihop bilen så satt jag brevid instället för framför.. och min (kompis) försäljare visa mig deras kalkyl på vad de tjännar på äffaren och det visade att de inte hade stora marginaler att leka med.
hmm... det brukar alltid låta så :lol: "de inte hade stora marginaler att leka med" :wink:

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Ford hobby husbil chassinummer

Hade samma problem med en väldigt rostig Mazd[…]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]