Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har du krockkudde på passagerarsidan blir det lite bökigt, den är fastskruvad på undersidan av instrumentbrädans överdel. Ge dig inte på den om du inte vet vad du gör.
Annars är det lätt, bara att googla fram var skruvarna sitter!
Det är en jäkla massa skruvar, en 10-12st har jag för mig, men är inga problem att lossa. Första gången tog det mig kanske 15min(jag har ingen passagerarkudde), nu gör jag det på knappa 5min :roll:

Har du passagerarkudde lär du dock vara jävligt försiktig, den sitter som sagt skruvad på undersidan av övre delen, och följer således med när du lossar övre delen. Det är ju ingen liten del du ska handskas med, så en medhjälpare kan nog vara bra i det fallet, så du inte råkar stöta emot något.
Man kan aldrig vara försiktig nog när det gäller explosiva saker.
Nej se på tusan att Backspegeln finns kvar!!! Snart tio år sedan ja läste där innan ja bytte färddator, satte i larm, renoverade kupefläkten och monterade farthållare i en gammal 854 Turbo -95. Det va tider.

Nog brukar man låta knallpåsen va kvar i bilen när man lyfter brädan. Ja hade ingen airbag i min....
Perra83 skrev:Nej se på tusan att Backspegeln finns kvar!!! Snart tio år sedan ja läste där innan ja bytte färddator, satte i larm, renoverade kupefläkten och monterade farthållare i en gammal 854 Turbo -95. Det va tider.

Nog brukar man låta knallpåsen va kvar i bilen när man lyfter brädan. Ja hade ingen airbag i min....
den sitter fastmonterad i brädan.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]