Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OVE
Är det någon som vet om bilia uppdaterar mjukvaran för automatlådan på goodvill ? jag tycker att den växlar lite konstigt, ibland när man är ute och åker på typ 3:ans växel så lägger han i 4 och överväxeln direkt efter varandra och då kör jag knappt i 50 KM/H H. OVE
Användarvisningsbild
av _Rick_
Min gör lika dant. Lägger in 5:an och lock-up vid 50-60 km/h och varvtalet går ner till 1500 RPM. Så fort man nuddar gasen så lägger den ut och varvet går upp till 2200..

Verkar vara nåt som skall vara så. Men grymt irriterande
Användarvisningsbild
av Rogge-Johansson
Det finns uppgradering till din A-låda ove.

Volvos uppgraderingar kostar 1 kr + moms sen tillkommer arbetskostnad på ca 300 (beror på vilken volvoverkstad du anlitar)

Den kommer garanterat att växla bättre :)
Användarvisningsbild
av _Rick_
Min bil är uppgraderad till fullo. Finns inga nya uppdateringar. Men växlar fortfarande som jag skrev ovan.

Eller måste man tvinga in en TCM uppdatering? hänger den inte med vid en total upgrade?
Användarvisningsbild
av Rogge-Johansson
Jo, den hänger med vid en Total upgrade, då är det inte mkt att göra åt, troligtvis är det inget fel på din A-låda utan du upplever det så kanske, be din verkstad att provköra bilen.

:-)-)

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]

Både den vita och bruna går väl n[…]

D4 VEA dricker olja

Kommer köra https://oljedroppen.se/produkt/mo[…]