Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s70
Hejsan!
Är alldeles ny på forumet.
Vet ej om detta funkar???
Har en S70GLT-97 som jag köpte i fjol. Har inte haft några problem överhuvudtaget med denna bil, men när jag läser inlägg i detta forum så verkar det som att man har stora problem med dessa bilar...?...Är det så att Volvo inte längre är den kvalitetsbil som den var förut?
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Om man tänker så här:

I detta forumet skriver ju folk för att be om hjälp när fel uppstår, inte för att berömma bilens fantastiska tekniska kvalitet och hur problemfri den är. Om man ser till antalet S70 som rullar på vägarna, så är ju antalet inlägg här försvinnande litet... Jag tycker inte du ska oroa dig, det är bra bilar. Min gamla 850 -92'a har gått 33000 mil, visserligen inte helt utan problem men det är ändå en av de bästa bilar jag haft - kvalitetsmässigt.
av s70
Tack för svaret...det värmde en gammal man!
av Addekarlsson
Annars svarade du ganska bra på din fråga själv tycker jag. :wink:
Du har haft bilen din i 1 år, problemfritt. Säger en del bara det. :D

Men ja, jag håller med Busta_Hymen, det framkommer bara det negativa, oerhört sällan det positiva. Så läs det negativa och insup kunskaperna som delges, utifallom du skulle råka stöta på nått av dom problem som finns skrivna här på forumet. :wink:

Mvh/ Adde

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]