Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cancerman
Tjena.

Införskaffade mig en Volvo 855 95:a tidigare i år och nu när minusgraderna börjar göra sig påmind om nätterna så var det dags att koppla ström till motorvärmaren. Såg till min stora förvåning att uttaget satt bakom registreringsskylten och registreringsskyltshållaren i sin tur har bytts av tidigare ägare.

Så mitt problem är att jag måste antingen bända på skylten för att kunna koppa in motorvärmarkabeln eller införskaffa mig en regskyltshållare som går att dra i sidled, alt. vicka upp. Har googlat som en demon men inte funnit vart man kan köpa en sådan regskyltshållare.

Så jag vänder mig till er, vart kan jag få tag på en regskyltshållare som går att dra i sidled eller vicka uppåt?

Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Hasse53
Jag hade samma problem på min V70-97 och Volvo(Helmia) tog hem delar och ritning(blad ur reservdelskatalog). Kostnad typ 100 Kr. Utförandet var att vicka uppåt.
av Cancerman
Hasse53 skrev:Jag hade samma problem på min V70-97 och Volvo(Helmia) tog hem delar och ritning(blad ur reservdelskatalog). Kostnad typ 100 Kr. Utförandet var att vicka uppåt.
Tjena Hasse53.

Vart kan jag få tag på en reservdelskatalog? Var det mkt jobb att få till själva hållaren när du väl hade alla saker?
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]