Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
hur många ska du ha på bilen? vad för krav på ljusstyrka?
Hade 3 SIM på min v70 förut. Tycker det är klart snyggast med 3 stora 8)
av Uninium
Du har inte funderat på att sätta i xenon i helljuset ? Så har jag på min 850 och är väldigt nöjd.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ett par fräscha reflektorer och glas gör under för ljuset också. Man tänker inte så mycket på det eftersom det händer gradvis, men när man jämnför med ett par nya så blir man nästan lite "mörkrädd"( :wink: ) över hur dåliga dom gamla var.
Användarvisningsbild
av Perc
Dom där NBB Pencil ser lite 1980-tal ut med räfflat glas.

Jag hade själv 55W xenon i helljusen då jag hade en likadan bil. Fick skippa tankarna på extraljus direkt, det var helt onödigt. Lyste fenomenalt bra.
av osla
dom flesta stora=225mm lyser oftast bra oavsett märke, men småa blir det aldrig lika ljus från. sim:arna är prisvärda, men det är ju plast lykthus, sen vet jag inte om glaset är plast eller glas? är de plast så blir dom matta efter några år. jag skulle själv köra på big knickarna, lyser bra, riktigt glas, och lykthus i plåt. sen passar dom på alla bilar och är inte så dyra
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Sim har riktigt glas och plasthus, med en seriös montering så funkar detta mycket bra.
Användarvisningsbild
av Perc
Big knick passar väl inte på nånting som är nyare än Volvo 240. Säkert en bra lampa, men dom ser ju ut som stenålder.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]