Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! skulle åka och besikta bilen på torsdag var tanken men det verkar inte bli så om nu inte någon kunnig person vet vad det kan vara, fick idag felkoden CEM-2fa2 och det är bälteslåsaren som inte har någon signal, gäller båda sidor.. Har vida med dice.. så kan felsöka själv...
gäller en v70 t5 2001 !
Ingen aning om det hjälper men söker man på felkoden så dyker det upp några med kabelbrott och glappkontakt.
Testa dra isär kontaktdonet under stolen och tryck ihop igen.
Jag vet inte ens om det kontaktstycket sitter ihop med bälteslåset men bara en chansning.

Funkar det inte så känns det som läge att gå in på nätet och boka om tiden en vecka framåt om du inte är sent ute.
mxlajjf skrev:Tjena! skulle åka och besikta bilen på torsdag var tanken men det verkar inte bli så om nu inte någon kunnig person vet vad det kan vara, fick idag felkoden CEM-2fa2 och det är bälteslåsaren som inte har någon signal, gäller båda sidor.. Har vida med dice.. så kan felsöka själv...
gäller en v70 t5 2001 !
Har du bytt eller gjort något nyligen kanske?
Generator, sidoaccerlations givare, är nydligen utbytta..
Åkte i typ 80km/h lugn körning och så fick jag fram det i displayen.. tycker det är lustigt att båda sätena säger att det är fel..
Nollar jag med vida så kommer det upp efter 5 min igen, ska egentligen gå in i CEM och nolla, men går inte att göra så...
Så nu har bilen stått i garaget över natten utan batteri, så fick ringa och ställa på vinterbilen så jag kunde ta mig till jobbet....
Kollar sen ifall det funkar...

hittade stickan och den kom ur lätt. Nu stod […]

Visst är detta kanon.. 😁😁😁 Nu kan jag anv&au[…]

Den ljusa inredningen var dock ingen hit... D&ari[…]

..Jag är inne på spjällhus men v[…]