Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej hej!

Mitt första inlägg på detta forumen men absolut inte första gången jag tittar in här, inte heller den sista :lol: . Stolt volvoägare sen länge och innehar i dagsläget en V70 II 2,4D Momentum från 2010. Har sökt och letat men ännu inte funnit vad jag söker.

Min fråga är kort o gott relativ simpel men jag vill ändå försäkra mig om att jag har tillräcklig med information bakom mig innan jag gör något. Jag hatar att lära mig på mina misstag :roll:

* Hur får jag bort främre innerbelysnings anordning? Den i taket alltså. Har tänkt fortsätta mitt utbyte till LED. Bak gick bra att bända o vrida lite försiktigt men hur är det där fram? In med plastsmörkniven imellan (som har funkat till så mycket annat :lol: )
Så här ser den ut då den är lös http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=24996804. Man ser de små hakarna som den sitter i om du kollar på bilden ordentligt. Inga som helst problem att få loss den då du bänder försiktigt
En fråga gällande LED belysningen. Har du fixat ljuskällorna? Förmodar att du vet att det är specialare
Har bytt på min till LED (canbus lampor) så jag vet att det inte funkar att bara sätta dit nya lampor

Lycka till, kommer att gå bra det där
Bara att bända bort.

Starta dock inte bilen med den borttagen, då får du felkod på airbagsystemet då indikatorlampan sitter där.
9070 skrev:Så här ser den ut då den är lös http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=24996804. Man ser de små hakarna som den sitter i om du kollar på bilden ordentligt. Inga som helst problem att få loss den då du bänder försiktigt
En fråga gällande LED belysningen. Har du fixat ljuskällorna? Förmodar att du vet att det är specialare
Har bytt på min till LED (canbus lampor) så jag vet att det inte funkar att bara sätta dit nya lampor

Lycka till, kommer att gå bra det där

Oja, fixade allt i helgen. Var bara att bända rätt så ordentligt till skillnad ifrån där bak. Det är T10/W5W canbusdioder man får modda lite lätt men nu så lyser det vitt i takbelysningen också :D
mxjolle skrev: Oja, fixade allt i helgen. Var bara att bända rätt så ordentligt till skillnad ifrån där bak. Det är T10/W5W canbusdioder man får modda lite lätt men nu så lyser det vitt i takbelysningen också :D
Vad innebar moddningen?

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]