- mån 23 sep 2013, 14:42
Jag hjälpte farsan att beställa en bil av annat märke i somras, en fabriksbeställning vilken nu kom till handlaren i mitten på förra veckan. Vi kom överens med säljaren om leverans i morgon Tisdag.
När jag idag slår på bilnumret hos transportstyrelsen står dels bilfirman som första ägaren och man har också ställt på bilen redan i fredags.
Jag vill påstå att det påverkar ett par saker
- Nybilsgaranti kommer vara 4 dagar kortare pga detta.
- Farsan kommer vara "ägare 2" på pappret
- Bilfirman kommer bli debiterad skatten och inte farsan.
Vad säger ni om det. Får det va så, eller är det till och med vanligt förekommande? Visst är det småsaker i sammanhanget men jag tycker ändå det är märkligt beteende. Om jag gör en fabriksbeställning förväntar jag mig vara första ägaren och jag vill att nybilsgarantin skall räknas från leveransdagen.
Tankar och ideér?
/Martin
När jag idag slår på bilnumret hos transportstyrelsen står dels bilfirman som första ägaren och man har också ställt på bilen redan i fredags.
Jag vill påstå att det påverkar ett par saker
- Nybilsgaranti kommer vara 4 dagar kortare pga detta.
- Farsan kommer vara "ägare 2" på pappret
- Bilfirman kommer bli debiterad skatten och inte farsan.
Vad säger ni om det. Får det va så, eller är det till och med vanligt förekommande? Visst är det småsaker i sammanhanget men jag tycker ändå det är märkligt beteende. Om jag gör en fabriksbeställning förväntar jag mig vara första ägaren och jag vill att nybilsgarantin skall räknas från leveransdagen.
Tankar och ideér?
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts