- mån 23 sep 2013, 02:25
#789570
Hej!
Jag har en T5a med cirka 400hk och den toppar runt 300km/h mätt med gps.
Problemet jag har är att den varvar lite på maxgränsen i den hastigheten och undrar därför om jag kan köpa en 6växlad låda som sitter på R varianten och slänga i?
Borde få ner förbrukningen något i vanlig marschfart på 120kmh samt att det vore kul att ha nåt o pilla med :)
Hittade en R-låda för cirka 15 k som har gått 6000min . Och min 16000mil låda borde jag få nån slant för då den är fräsch och totalrenoverad och oljebytena på den lådan har jag skött och bytt med varje service (varannan månad ungefär).
Någon som kan förklara för mig lite utförligt varför det inte skulle gå om det nu inte gör det samt hur mycket det skiljer i varvtal vil 130kmh på en vanlig 5växlad t5a och en 6växlad s60R.
Jag har en T5a med cirka 400hk och den toppar runt 300km/h mätt med gps.
Problemet jag har är att den varvar lite på maxgränsen i den hastigheten och undrar därför om jag kan köpa en 6växlad låda som sitter på R varianten och slänga i?
Borde få ner förbrukningen något i vanlig marschfart på 120kmh samt att det vore kul att ha nåt o pilla med :)
Hittade en R-låda för cirka 15 k som har gått 6000min . Och min 16000mil låda borde jag få nån slant för då den är fräsch och totalrenoverad och oljebytena på den lådan har jag skött och bytt med varje service (varannan månad ungefär).
Någon som kan förklara för mig lite utförligt varför det inte skulle gå om det nu inte gör det samt hur mycket det skiljer i varvtal vil 130kmh på en vanlig 5växlad t5a och en 6växlad s60R.