Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av impalaerik
Hej har en V70 d5 -04 som ja nyss bytt servopump och tryckslang på. Fyllde på med rätta Volvos gröna chf olja. Den va helt tom i systemet innan. Fick i ca 1,1 liter. Har åkt några mil sedan dess, igår hörde jag litet vinande ljud från pumpen. Kollade nivån och den va längst ner på spetsen på Stickan bara. Kollade efter läckage under och på styrväxeln men hitta inget.Fyllde i ca 3/4 dl och pumpen vart tyst. Nu imorse hade jag vinljud från pumpen igen.
Nån som vet hur mycket systemet rymmer och hur stora problem det kan va å få ur luften?
av Storfot
Jag tycker nog att du ska skölja ur tätningsmedlet och laga på "rätt" sätt. Om tätningarna i styrväxeln tar skada av medlet så har du ju skaffat dig ett rejält extrajobb.
av Flintskallen
En ny pump som läcker? Herregud, åk tillbaka med den! Eventuellt kan du kräva lite ersättning för merjobb och mer servovätska.
Och spola ur systemet när du fått pumpen utbytt.
av impalaerik
Ja det var jäkligt tråkigt. Pumpen hitta jag på laga för 1600. Har gått 17000 mil.
Slangen pressa jag själv. Plus att jag satte i en strypning som det ska vara. Men ja hoppas det hållet tätt. Har inte tid att ta ur skiten igen i väntan på en annan pump

köpte dom här från aeromotor[…]

Byta skärm V60 2013

Hej! Jag uppdaterade min bil med en ny skärm[…]

V50 D2 har börjat vibrera

Gissar på kass spridare. Tyvärr vanlig[…]

Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]