Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Läser katalog för V60 D5 automat.

Tycker mig tyda att D5 FWD inte kommer med S-läge på lådan?
Är det bara D5 AWD som har S-läget?!?
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
På D5 2014?!
av therep
Den V70 D4 med automat och V60 D6 jag kört hade iaf inte sportläge. (Inte heller XC90, men den kanske inte räknas?) Så alla modeller har inte sportläge. D5:an har det.
av chuckbuck
V70 D4 My14 femcylindrig FWD har sportläge i automaten. Tror det är nytt från MY14 eftersom inte ens sä'ljaren visste om det...
Gasresponsen är hysterisk på sportläget i stadstrafik. Den är väl snabb redan i normalläget och funderar på hur den kommer uppföra sig i vinter. Växlingarna märks mycket mer än med powershiften till bensinarna fast det kanske bara är jag som retar mig på det nu när jag kommer från en sådan. Kan dock inte klaga på att den växlar segt som många andra anmärker på. Förmodligen har man gjort nåt med mjukvaran.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
therep skrev:Den V70 D4 med automat och V60 D6 jag kört hade iaf inte sportläge. (Inte heller XC90, men den kanske inte räknas?) Så alla modeller har inte sportläge. D5:an har det.
Hmm, men visst finns sportläget på d6:an?
av MrSportBee
Det beror på vad som menas med automatlådan. Själva lådan har ingen inställning för sportläge som de andra modellerna däremot så går både automatlåda och de båda motorerna över till ett sportläge när "power" knappen trycks in. Och det märks mycket tydligt, upplevs nästan som att köra en V8 (förutom ljudet) och det roliga är att i princip vem som helst kan sedan uppnå 0-100 kmh på 6,1 sekund eftersom elmotorn trycker på från botten och bilen är 4-hjulsdriven. Blir i princip som en form av "launch-control" därför klarar alla av det, bara att trycka gasen i botten utan att tveka.
VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]