Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TheDog
Jag har läst i flera trådar här på forumet, men får ändå inte någon riktigt bra bild vad som gäller.

Jag har en XC60 MY14 med parkeringssensorer fram samt xenon-konverterat helljus. Då jag tillbringar
mycket tid på norrländska inlandsvägar är jag fortfarande intresserad att komplettera lyset med två
eller tre:
http://www.oljebaren.se/extraljus/nbb/n ... rp=1092396

Det jag undrar är om det är möjligt utan att störa parkeringssensorerna samt förslag på fästen som
är snygga och rejäla (gärna länkar till bilder).
av perhall
Kan nämna en sak, som kan ha betydelse i sammanhanget. Jag blev påbackad för några veckor sedan, en röd V70-02 med krok backade på min bil och då eg. nummerskylten (jag såg när det hände men hade parkerat väldigt tight). PDC fram pep oavbrutet, nästan. Jag insåg inte sambandet förrän jag lämnade in bilen på Bilia och de felsökte och inte hittade något fel. Nummerskylten stack ut en aning, och det orsakade "Dauerbip" (jag vet inte vad det heter på svenska). Så känsligt är det!! /PH
Användarvisningsbild
av Funk
ortus skrev:Detta undrar jag också, fast till min V40?

V40 senaste generationen får inte ha extraljus i fronten ÖHT, på grund av sensorerna till airbagen för fotgängare..

/Thomas
av perhall
En ramp med fyra små LED-strålkastare under nummerskylten funkar väl? Eller är det kylningen som inte funkar då? Alltid är det nåt.../PH
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]

Stötdämpare bak

Nej, den passar inte. Hålet för staven […]