Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av madmann
Tjena, skulle behöva lite hjälp med bilen.

Har en s80 -04 som gått cirka 24000 mil. Köpte den nyligen och den rullar på som aldrig förr. Inte ett problem - tills idag.
Kom hem från jobbet och skulle låsa den (som alltid) men ingenting händer när jag trycker på 'lås' knappen på fjärrdosan. Jag kan låsa upp den om jag sätter mig i den och låser manuellt. Men icke låsa den.

Jag har 2 olika nycklar. Jag testade båda - samma problem. Bagaget däremot går både att låsa upp/låsa utan problem med fjärrdosan. Jag har provat att stänga/öppna alla dörrar ett flertal gånger.
När jag stänger av tändningen så är fortfarande panelen igång. Bensinmätaren står rakt upp och varningslampor lyser som sedan släcks när man börjar rulla iväg. Bilen blir aldrig riktigt avstängd, typ som när man har en dörr som är öppen och den vägrar låsa.

Jag är inte så kunnig när det gäller bilar men har bett en kunnig bekant slänga ett getöga på det men han begriper det inte. Någon som har mer koll kanske?
Jag har säkert missat massor, men fråga på om det är nåt som är oklart..

Uppskattar verkligen hjälp.
Volvo car UX

+1

Bilen offline

Startade om bilens modem då kicka det ig&ari[…]

Min 745 GLT 16V -88B

Vi pratade i en annan tråd om utrustning som[…]

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]