Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AudiRaacing
Hejsan.
Håller på att koppla i ett original larm i min 850 -94 men har stött på några problem/hinder i processen :p
Har dragit upp glaskross-sensorn till vindrutan, monterat huvlåset men hittar inte kabeln för ecc ''ögat''. Så när jag kopplar in relät så larmar den hela tiden, hinner inte ens para ihop kontrollen med larmet.

Så de vad jag behöver hjälp med är -
Vars sitter kabeln/kablaget för ecc ''ögat''?
Är det bara att plugga in relät?

Vad jag har provat
Har provat att koppla in relät men den börjar larma direkt
Har testat att lyfta av + från batteriet, plugga in relät sen montera tillbaka + men den börja larma direkt
Har även testat med både upplåst och låstdörr med att sätta dit relät men den larmar som sagt direkt

Så vad i helvete ska jag göra nu?? De är ett volvoguard(?) med 2 knappar på fjärren.
av JT855
Du kan koppla i larmet/relät utan ögat, glaskrossen, huvlåset och larmtutan... ( Har gjort det själv på en bil enbart för att snabbt få fjärrlås) Det ska ändå inte larma. Du ska bara bli utan dom funktionerna.. Jag kan inte tänka mig annat än att larmet varit utlöst vid demontering. Har aldrig varit med om det själv men tror jag läst att Volvo måste "larma av" relät om du ska få det att funka.

Kabeln till ögat har troligen ramlat ner under instrumentpanelen om den inte satt fast i täcklocket...
av AudiRaacing
JT855 skrev:Du kan koppla i larmet/relät utan ögat, glaskrossen, huvlåset och larmtutan... ( Har gjort det själv på en bil enbart för att snabbt få fjärrlås) Det ska ändå inte larma. Du ska bara bli utan dom funktionerna.. Jag kan inte tänka mig annat än att larmet varit utlöst vid demontering. Har aldrig varit med om det själv men tror jag läst att Volvo måste "larma av" relät om du ska få det att funka.

Kabeln till ögat har troligen ramlat ner under instrumentpanelen om den inte satt fast i täcklocket...
Okej, ja blir väl ett samtal till Volvo på.måndag :)
Hittar ej kabeln nere vid pedalerna. :(
av JT855
Hmmm, menade du ögat som sitter mitt i instrumentpanelen? Om du menar det, så är det ju bara att lyfta av locket på panelen och leta rätt på kabeln. Locket sitter inte med så många skruvar... För har kabeln lossnat från täcklocket som ska sitta där så är den förmodligen rakt ner mitt under där ögat ska sitta...
av AudiRaacing
JT855 skrev:Hmmm, menade du ögat som sitter mitt i instrumentpanelen? Om du menar det, så är det ju bara att lyfta av locket på panelen och leta rätt på kabeln. Locket sitter inte med så många skruvar... För har kabeln lossnat från täcklocket som ska sitta där så är den förmodligen rakt ner mitt under där ögat ska sitta...
Ögat är monterat med kabeln men kabeln är spårlöst försvunnen nere vid pedalerna.
Användarvisningsbild
av Taxen47
Vad menar du med ögat?Menar du den röda larmdioden?
Min diod satte de i högtalargallret på panelen.
Är det detta larm du har.

Bild
Användarvisningsbild
av Danne855
Har du testat att larma av med dosan när det börjar tjuta?
av JT855
Går ju inte om inte fjärren är kodad till larmet... Han skriver ju att han inte får kodat ihop den så...
Användarvisningsbild
av Danne855
Tänkte mest om han köpt ett komplett begagnat larm så finns det ju risk att den redan är inkodad.

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

vill veta mera om v60 2013-2014

Det enda relativt säkra motorvalet är […]

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]