Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vältarn
Hej jag behöver lite hjälp med att veta vad jag ska fråga om bilen som är nödvändigt. Sådant som modellen har som vanliga fel. Det är en v70 2.4 d r-design 2008 som gått ca 22000 mil. Kan inget om bilar och sånt som man behöver veta när man ska köpa bil. Blev totalt blåst vid förra köpet då en v70 d5 2004. Jag tar tacksamt emot er hjälp.

Mvh Dennis
av Arne
Strömbrytarna till baksätesvärmen brukar de få byta ut på -08:orna. Har den handsfree så ska den uppgraderas med en mikrofon i taket till vänster om föraren, likt de nyare bilarna. Annars vet jag inte om det är nåt speciellt med dessa bilar. Har själv en S80 D5 Summum och i grunden är det inte så stor skillnad.
Användarvisningsbild
av polestar
Kontrollera att alla uppdateringar är gjorda till aggregat remmen, spännare mm. på Volvo verkstad. Service inom rätt km& tid? Senaste mjukvara? Bl.a. Den om övervakningen av oljenivån?
av AndS
polestar skrev:Kontrollera att alla uppdateringar är gjorda till aggregat remmen, spännare mm. på Volvo verkstad. Service inom rätt km& tid? Senaste mjukvara? Bl.a. Den om övervakningen av oljenivån?
Övervakning oljenivå? Satte man inte bara dit ett märke som visar att man inte ska fylla upp enligt stickan, utan det ska vara ca 25% lägre än maxnivå.
Varning är väl fortfarande när man når miniminivåerna och där var det inga problem, utan det var när den fylldes enligt oljestickans maxnivå.
AndS skrev:
polestar skrev:Kontrollera att alla uppdateringar är gjorda till aggregat remmen, spännare mm. på Volvo verkstad. Service inom rätt km& tid? Senaste mjukvara? Bl.a. Den om övervakningen av oljenivån?
Övervakning oljenivå? Satte man inte bara dit ett märke som visar att man inte ska fylla upp enligt stickan, utan det ska vara ca 25% lägre än maxnivå.
Varning är väl fortfarande när man når miniminivåerna och där var det inga problem, utan det var när den fylldes enligt oljestickans maxnivå.
Min bil fick förutom dekalen ny mjukvara ang. "övervakningen av oljenivå" enl. Volvo verkstad vid detta tillfälle. Det är vad de sagt till mig!

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]

V90 läggs ner.

Och bestyckat med alla tillbehör eller en gan[…]