Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SeEmSi
Hej,

För några dagar sen så började vänsterblinkers att strula, ibland funkade det ibland inte. Ibland blev det typ dubbelblink (svårt att förklara). Nu är den heldöd. Både lampan och displayen fungerar om jag sätter på varningsblinkers och känslan var att det var glapp i blinkerspaken.

Har nu testat med en "ny" spak från skroten men ingen skillnad, fortfarande händer inget när jag trycker ner spaken.

Känns väl inte troligt att spaken från skroten också ska vara trasig på samma sätt? Andra idéer? Hittar ingen säkring som verkar höra ihop med spaken?

Inte heller några felkoder satta.

XC70 -07
Användarvisningsbild
av joel80
Kollade mina inför besiktningen sist och blev förskäckt.. först funkade dom, sen inte, funkar, funkar inte, funkar, funkar inte, funkar, funkar inte, funkar, funkar inte. :wink:

Ursäkta lågt skämt...
Hade kanske inte så mycket att bidra med.. men du fick en buff i tråden i allafall. Och kanske dieselmagnus kollar in och ser att hans inlägg skickats tomt.

Edit, vilket har tydligen hann medans jag skrev inlägget...
Användarvisningsbild
av joel80
Magnus.. om det är ett relä, borde det inte vara problem vid varningsblink då också?
av SeEmSi
Ska tydligen inte vara något relä där. Funderar på att köpa en ny spak men varför skulle skrotspaken ha samma fel som min?
Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars.[…]

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]