Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
B230GT är en B230FT som går att köra på blyad bensin trots katalysator. Det som skiljer dem åt är lambdasonden (tar inte skada av blytillsatserna på B230GT). Har förresten 170 hk och 265 Nm.

/Håkan
av Priffe
GT-mannen skrev:B230GT är en B230FT som går att köra på blyad bensin trots katalysator. Det som skiljer dem åt är lambdasonden (tar inte skada av blytillsatserna på B230GT). Har förresten 170 hk och 265 Nm.

/Håkan
Ok,
Hade blandat ihop sidorna när jag skrev ut dom, så då finns väl B230GT och är fyrcylindrig då :oops:
Gjordes för USA-marknaden då lr?

TCU - var hittar man mer information om hur den fungerar? har sökt lite här å var.
Användarvisningsbild
av ThaSaint
TCU = Turbo+ tror jag. Ser misstänkt likt ut turbo+-satsen.

//Erik
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
G:et i tex B230GT och B204GT betyder att den inte har katalysator om jag minns rätt.
av Priffe
Oki dokki

Nån som vet mer om TCU? det är ju klart att den styr turbon i en B204FT men kanske lite mer utvecklad än turbo+, det finns ju fler givare i en B204FT. TCU finns väl till en del FWD motorer också.
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]