Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av alexhegi
Tjenare jag håller på att montera Lh2,4 elsystem i min opel manta som jag monterat b230f motor, och jag har ett stort problem. Är helt utan gnista men hör då man vrider på lägen 2 att boxarna startar motorn går runt men som sagt är helt utan gnista. Kan inte bli klok på vad problemet är :( jag har den 11poliga kontakten jag har kopplat
Lilla gul/röd och blå kopplat till läge 2 på tändningslåset och gulblå till läge 3. Och den blå från tändspolen ska kopplas til + till tändspolen sen 2 röda till batteriet.
Och tändmodulen har rätt nummer.
av alexhegi
okej efter en kväll i garaget då jag felsökt har jag nog kommit fram till vad problemet är men vet ej hur jag ska lösa det.
felet är att kablarna som ska gå till tändspolen är döda, någon som varit med om detta fenomen och vet vad problemet är? och har kollat felkodläsaren också och den har inte registrerat några felkoder
av alexhegi
oj länge sen nu men den går fortfarande inte men har varit borta så har inte rört den mer. har felsökt och det komiska är att jag har ström från boxarna därifrån jag har ström men jag får inge ström från tändmodulen vidare, provade att koppla spolen direkt till plus men det blev ingen skillnad :(

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna-[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]

Tungt lastad 945

Jag hjälpte förre ägaren till min 7[…]

Felkod ecm-2520

Vanligast är att bränslefiltret inte b[…]