NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eriwis02
Sitter i tankarna på att bygga om lite i motorutrymmet. Jag letar efter passande sportluftfilter och min tanke är att inte bara byta ut filtret utan även dra filtret så att det får kall luft. Är det någon som har gjort något liknande? Tacksam för svar och bilder. :)
av Kimmen90
eriwis02 skrev:Sitter i tankarna på att bygga om lite i motorutrymmet. Jag letar efter passande sportluftfilter och min tanke är att inte bara byta ut filtret utan även dra filtret så att det får kall luft. Är det någon som har gjort något liknande? Tacksam för svar och bilder. :)
Lite OT men min första tanke, garantier och försäkring... ?! kollat upp det?
Användarvisningsbild
av grillchips
Speciellt när man inte får veta vad syftet med modifikationerna är.
av Tranan
Om du skall byta filter så skulle jag säga ett du ska ta ett utan olja, finns risk att LMM går sönder. Vet att den är känslig på D5an i vilket fall.

Sedan med kall luften så tror jag inte att det skall vara några problem för att bilen tar luften från fronten om bilderna jag har kollat på inte lurar mig. Annars så kan du dra en slang från ena dimljuset upp till luftburken för mer kall luft.
Polestar 5

Nu går det bygga den. https://www.polestar.c[…]

Du måste nästan ha specialverktyget f&o[…]

Har flera modell V90 97-98 med automat. De har oli[…]

Vart står det att den stått i garage[…]