Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Är det någon som kör en bil med Traffic Sign Recognition? Jag funderar på hur det fungerar med tilläggsskyltar, det är ju allt som oftast framförallt 30-skyltar har tilläggsskylt med när den gäller. Hur gör systemet då?

Fungerar det bra över lag?
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har inte använt det, men det står i bruksanvisningen att systemet läser tilläggsskyltar också.
Användarvisningsbild
av Jorglund
Jag tycker att den fungerar väldigt bra, jag har "upptäckt" en ny skylt med omkörningsförbud hemma som jag inte har tänkt på förut :oops:
Tillägs infon har jag sett komma som en blank ram under hastighets skylt, den skylt som jag passerade var en 80 skylt med tilläggs info 200m eller liknande. Den visar alltså inte vad som står på tillägsskylten i det fallet.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jorglund, det känner jag igen från E6:an vid Rolsbo. Ser att du bor på Tjörn du med. :)

Ok, den visar att det finns men inte vad som stod. Jag måste nog ta mig till någon handlare och testa detta, är riktigt nyfiken på hur det funkar i verkligheten.

/Martin
Användarvisningsbild
av Jorglund
MartinS skrev:Jorglund, det känner jag igen från E6:an vid Rolsbo. Ser att du bor på Tjörn du med. :)

Ok, den visar att det finns men inte vad som stod. Jag måste nog ta mig till någon handlare och testa detta, är riktigt nyfiken på hur det funkar i verkligheten.

/Martin
Haha, det är precis där jag menade :-)-)
Det fungerar riktigt bra annars, även när det regnar tycks den fungera fint.
Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]

V90 läggs ner.

Angående elbil ovan: Detta är missvisan[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut frå[…]